Toissa iltana siivosin ex tempore kylppärin peilikaapin. Se oli mukavaa puuhaa ja huomasin ilokseni purkkien vähentyneen:). Pikkuhomma -iso ilo:)

Katalaa oli huomata myös sellainen asia, että kaapissani oli todella vanhoja purkkeja...mm. ensimmäinen hajuvesipulloni ja muita liki yhtä vanhoja purkkeja. Nuo purkit ovat katalia, ne alkavat tuntua perheenjäseniltä, eihän niitä voi heittää menemään....Kannattaa siis reippaasti raivata ennen kuin tavaroista tulee museotavaraa tai alkavat tuntua kiinteiltä kalusteilta. Tämän nyt tiedostaneena varmasti jatkossa olen viisaampi.

Kuinka monelle kemikaalille altistun päivittäin?. Minulla ei ole tietoa. Käytän harvoin meikkejä, en juuri koskaan lakkaa kynsiäni, hiusten muotoilutuotteita käytän tosi harvoin ( valitettavasti sen huomaa varsinkin kun kampaamokäynnistä on vierähtänyt ennemmän aikaa). Siivousaineita pyrin käyttämään vähän ja korvata ne ruokasoodalla, mäntysuovalla, tolulla jne. Kuinka tolkuttoman paljon sitä käyttää silti kemikaaleja turhaan? 

Aion osallistua Marttojen Ekokoti -koulutukseen kunhan se on mahdollista.

Kodin raivaaminen

Sain minä juuri syötyä pakastimesta pois ottamani ja sulattamani pitsanviipaleet. Toisen pakastimen pitäisi olla ennen kesää tyhjä. Ei näytä realistiselta tavoiteelta:)

Lauantaina pistin makuuhuoneen uuteen uskoon, raivasin sen. Kyllä oli ihana mennä lauantai-iltana nukkumaan! 

Raha

Kävin eilen kirjastosta lainaamassa pari raha-asioihin keskittyvää kirjaa. Toinen on Kiltti tyttö ei rikastu ja toinen Totuus taloudestasi. Kummatkin kirjat olen lukenut, mutta kertaaminen ei ole pahasta. 

Huomenna oli tarkoitus mennä ystävän kanssa ostoksille, mutta muistinkin, että minä olin suunnitellut käyväni uimahallissa. Siis ystävän kanssa tai yksin -huomenna uimahalliin. Eräänlainen ekoteko tämäkin...