Jostakin syystä tämä yö oli nukkumisen kannalta huono. Kello on nyt 5:36 ja minä olen ollut varmasti pari tuntia jo hereillä. 

Olen lukenut ja juonut jo aamukahvitkin. 

     Iski inspiraatio kirjoittaa. Aihetta mietin tovin, mutta päädyin sitten siihen, että kirjoitan mitä mieleen tulee. Toivottavasti kuitenkin jotain järkevää ja mikä hienointa jos tuotos olisi tavalla tai toisella inspiroivaa. Inspiroivaa kuten ystäväni kanssa toissa iltana terassilla istuttu ilta, jonka seurauksena käytiin eilen yhdessä kävelylenkillä. 

    Inspiraatio on hieno asia, se voi iskeä kesken tylsyyden tai hyvässä seurassa. Inspiraatio voi vaania pienessäkin hetkessä tai esineessä, sanassa tai lauseessa. Inspiraatio voi syttyessään luoda pienen tussahduksen tai räjäyttää ns. pankin. Meidän inspiraatiomme toivottavasti jatkaa elämäänsä ja meidän kävelyttämistämme sekä kunnon kohentumistamme. Inspiraatio pisti hommat liikkeelle, nyt siten jatkon saa hoitaa motivaatio, vaihtelu sekä kaverin kannustus 

      Tänään minä ajattelin, että laitan kotia kuntoon. Taas... Se ajatus on minulla usein. Nyt aloitan päivän pyykinpesulla, mielestäni vielä on yö, joten nyt kirjoitan. Laitan tavaroita paikoilleen sekä raivaan jotakin kodista ihan ulos asti. Rauhallinen koti, rauhallinen keho sekä mieli ja terveellisempi elämä. Lisäksi siivoaminen on ollut aika hyvä tekosyy olla lähtemättä lenkille.  Tekosyyt saavat nyt kyytiä ja minä palautan itseni entiseksi liikunnan ystäväksi. 

     Minulla on kotona keskeneräisiä käsitöitä ja olen ollut tyytyväinen, kun olen onnistunut vastustamaan kiusausta ostaa uusia tarvikkeita. Pyrin käyttämään entisiä varastoja. Ompelukoneeni hajosi syksyllä ja päätyi vasta tällä viikolla jäteasemalle, lojuttuaan ensin kuukausikaupalla varastossa. Naapurini lupasi ommella parin puuvillakangaspalan reunat, jotta voin tehdä pari mehiläisvahakäärettä. Puuvillakankaat ovat olleet varastoissani vuosia ja nyt sitten ne pääsevät käyttöön. Ei niin ekologiset kääreeni tulevat korvaamaan lautaset kansina. 

      Oloni ei ole kaikista skarpein tällä hetkellä. Taitaa päiväunet tulla tänään ajankohtaisiksi. Aivotoiminta ei varmasti ole vilkkainta tänään, joten älyä taikka tarkkaavaisuutta vaativat hommat saavat tänään jäädä pois ohjelmasta. 

      Mistä saisi inspiraation ja mihin? Mihin tarviisen tänään inspiraatiota? Tänään menen rutiinien varassa ja automaatilla. 

      Inspiraation tuoman innostuksen voi saada luotua tekemällä asioita toisin kuin on tottunut tekemään. Poikkeamalla normipolultaan. 

       Katse kohti pilviä ja huolet haihtuvat. 

       Aamulla kannattaa herättyään todeta, että tästä tulee hyvä, loistava, päivä. Pahus kun itse olen tänään kolmisen tuntia myöhässä tästä aloituksesta. Päiväni jatko on loistava. 

       Hyvää huomenta kaikille ja omanlaista hienoa päivää jokaiselle!